lørdag, februar 19, 2011

Brother PR-1000 – storebror…

I november ble jeg lykkelig eier av en Brother PR-1000 broderimaskin. Jeg har brodert på en PR-600 II i noen år og klarte ikke å motstå fristelsen da storebror PR-1000 dukket opp.

Med stor ramme på 20x36 cm og enda større vendbar ramme på 35x35 cm, innebygget kamera for nøyaktig plassering av broderi og hele 10 nåler er dette en fantastisk flott maskin. Den er mye mer stillegående enn lillebror, som bråker endel, den er enkel i bruk og den er veldig stor…

Her er den nettopp kommet inn døra hjemme. Måtte ha mannen med for å vise størrelsen på esken. Det er ikke en sånn maskin en tar under armen og går…

DSC00413

Her er vidunderet pakket ut og plassert midlertidig på arbeidsbordet. Det står en symaskin av vanlig størrelse bak til venstre, den blir ganske liten i forhold.

DSC00416 

Brother PR-1000 er broderimaskinenes Ferrari. Jeg har alltid sagt at jeg skal ha en rød Ferrari, nå ble det istedet en hvit…prisen er iallefall noenlunde lik ;o)

Brother har laget flere flotte filmer om maskinen, for de som er interesserte finnes de her.

Storebror er kjøpt hos Anne Grethe/Sy med oss i Haugesund.

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med ny maskin Evy, heldiggrisen. Nå venter jeg meg store ting her, og det går sikkert en god del fortere med 10 tråder.
    Lykke til.

    SvarSlett
  2. Tusen takk hvem du enn er :)
    Og ja, broderingen går nok fortere, men det hjelper ikke på mitt tempo...jeg er like treg som før ;)

    SvarSlett