mandag, juni 01, 2009

Flower Power

Jeg surfer stadig rundt på nettet etter gode idèer og inspirasjon. På sykroken, et forum for alle som liker og sy er det mange kjempeflinke og kreative damer. Mange av dem er veldig flinke til å sy klær til seg selv, og jeg kjenner jeg blir påvirket. Kanskje ikke når det gjelder flinkheten, men iallefall når det gjelder lysten til å sy klær til meg selv. Jeg har mønstrer og stoffer i mengdevis, og jeg har i grunn bare manglet motet til å begynne å klippe. Men før helgen hoppet jeg i det, og klippet ut stoff fra Stoff og Stil etter mønster fra Stoff og Stil.

DSC03294 - Kopi

Resultatet ble denne kjolen. Ikke 100 prosent perfekt, men jeg ble ganske fornøyd, og det frister til gjentakelse. Her har kjolen vært i bruk hele dagen, og er slett ikke nystrøket lenger…

Jeg brukte broderimaskinen til applikering og brodering av tekst.

DSC03296

DSC03295

Selvlaget skråbånd.

DSC03297

DSC03298

Så får jeg se om tiden strekker til…om det blir tid til flere kreasjoner før jeg reiser på sommerferie til Italia om ca 3 uker.

1 kommentar: