søndag, september 27, 2009

Siv Monika og Nikoline

Jeg har hatt besøk av verdens beste venninne i helgen. Hun heter Siv Monika, bor for tiden på østlandet, og har tatt turen hjem til vestlandet i høstferien. Hun var innom Stoff og Stil i Drammen en dag og handlet inn ullfilt som vi skulle sy kåper av. Mønsteret heter Nikoline og ble kjøpt på Stof 2000 da jeg var i Danmark i sommer.

Siv Monika er ingen sydame, men hadde lyst og prøve på dette prosjektet. Hun er tøff og gir seg aldri, og det er en god egenskap og ha når en beveger seg ut i sømmens verden ;-)

Lørdag satte vi i gang med å klippe mønster og stoff. Siv Monika tok utfordringen på strak arm, inntok en ganske så uvant posisjon foran symaskinen og jammen meg ble resultatet bra! Kåpe i svart og lilla ullfilt, med perler ved lommene, på ermene og på ryggen. På bildet er det bare perlene ved lommene som viser, men jeg kan love at de pynter flott opp også bak på ermene og på ryggen.

IMG_3724

Min kåpe blir svart og grå. Den er ikke helt ferdig enda. Som assistent for Siv Monika Sydame måtte jeg prioritere rett, og fant ut at det var best og hjelpe henne med å ferdigstille hennes før hun reiste videre i dag ;-)

Eg syns du va kjempeflinke Siv Monika!!! Tusen takk for ei flotte syhelg…eg trur me må gjenta den :-) Klem frå Evy

PS: Du kan jo ønska deg symaskin t jul…pluss 532000 meter tråd…

Fortsettelse følger…

3 kommentarer:

  1. heia...eg e kjeme kry..har hatt ein fantastisk lære mester...kommer hjerne igjen og prøver noge aent... veldig gla i deg...du er min aller beste vennine...

    SvarSlett
  2. Så flott !!!!! Dokke e kjempe flinke.

    Asselene

    SvarSlett