torsdag, oktober 07, 2010

Hardangerduk

DSC00120

Neida…jeg har ikke brodert hardangerduk, men den lille broderte ruten midt på duken har jeg brodert…på maskin…

 

Jeg fikk et spørsmål om jeg kunne se på en hardangerduk som hadde fått en skade. Jeg vet ikke helt hva som hadde skjedd med duken, men den hadde en liten skade som du kan se på bildet under.

DSC00112

Litt skummelt og skulle fikse på et slikt flott håndarbeide, men som eieren av duken sa, kunne den ikke bli verre. Den var etter hennes utsagn ubrukelig slik den var. Så om jeg kunne brodere på en blomst eller et eller annet hadde det vært flott.

Jeg kom til å tenke på at jeg hadde noen broderidesign som lignet hardangerbroderi, og de burde være midt i blinken.

DSC00113

Litt skummelt å feste duken i broderiramma og trykke på startknappen…her lå det  mange, mange timer med håndsøm under nålene på min broderimaskin.

DSC00114

DSC00119

På bildet ligger det fremdeles blank plast under stingene så broderiet ser veldig blankt ut, men når plasten er fjernet ser broderiet nesten ut som håndbrodert hardangersøm.

Maskinbrodering er fantastiske saker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar