fredag, februar 11, 2011

PE-Design 8

Jeg driver og tester ut PE-Design 8, Brothers broderi software.

PE-Design 8 imponerer meg. Det er et oversiktlig program som jeg synes det er lett å sette seg inn i. Jeg har lekt meg litt med den automatiske stingsettingsdelen og har fått mange flotte resultater.

Et av broderimotivene jeg viste i forrige innlegg er laget ved hjelp av PE-Design 8.

Her er orginalbilde som jeg fant på internett:

images

Resultatet etter automatisk stingsetting i PE-Design 8:

DSC00457ny

Automatisk stingsetting betyr at en laster inn et bilde og lar programmet lage broderimotivet med kun noen få tastetrykk. Veldig enkelt!

Som du ser har jeg valgt å utelate den lyseste delen av bildet, jeg synes det ble en fin effekt, men her kan en velge forskjellige løsninger i programmet.

Brother er nettopp kommet med en ny utgave av PE-Design som heter Next. Jeg har så vidt sett det programmet i funksjon og det har enda flere funksjoner enn 8.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar