onsdag, januar 06, 2010

Julegaver 2009

 

Godt nytt år til alle der ute!

Julestria er over og nyttårshelga likeså. Julepynten er på plass i kottet igjen og livet begynner og komme tilbake til normalen.

Her har det har skjedd mer enn det kan se ut som om en skal dømme etter antall blogginnlegg i  november og desember. Jeg har ikke blogget på lenge, men jeg har sydd desto mer. Kanskje det finnes en sammenheng der, mindre tid på dataen og mere tid ved symaskinen…

Det ble en del hjemmelagde julegaver, og julegaver kan ikke blogges før julenissen har vært på besøk.

Først av alt en adventsløper i lappeteknikk. Her har jeg brukt en del restestoffer i lilla.

 DSC03683

Mønster til denne fant jeg i Quiltemagasinet 5/2008.

Løperen er frihåndsquiltet, detaljbilder kommer her.

DSC03685DSC00497

 

Den neste er en juleløper i lappeteknikk med hjerteapplikasjoner.

DSC03606

Til denne løperen fant jeg inspirasjon fra et mønster jeg så på nettet, men jeg kan ikke huske hvem designeren var…

DSC03610 DSC03612

 

Enda en juleløper i lappeteknikk med applikasjoner. Denne har jeg sydd flere av tidligere. Mønsteret er fra Eva Stokvik

DSC03676

DSC03679 DSC03681

 

Den siste løperen ble komponert etter hvert som jeg sydde. Den er litt annerledes enn de andre, men er i utgangspunktet ment å skulle være en juleløper. Mottaker mente imidlertid at den fint kunne ligge fremme hele året. Løperen er sydd av nøytrale julestoffer og lys lin.

DSC03726

Jeg har applikert på biter av lin med strykemerker på.  Løperen er quiltet med lys og rød tråd.

DSC03727 DSC03733

Jeg har sydd fast røde perler som er tredd på hyssing.

DSC03729 DSC03730

 

Flere julegaver kommer i neste innlegg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar